All About Arasen

Wake up

Det som kallas vardagen Permalink0
Jag älskar min dotter.. Oerhört mycket! Men fan vad trött jag är på att hon vaknar nästan varenda natt nu.. Det är inte så att hon vaknar och somnar om direkt (eller jo, ibland).. Hon vaknar och total vägrar somna om.. Oftast är hon vaken till typ halv sex på morgonen.. Jag är så trött hela tiden! Det har blivit mitt andra namn känns det som..
 
Idag har vi haft en bra dag trots kass sömn. Dagen började med att mina kusiner kom hit. Den ena tog med sig sin hund och den andra tog med sig sin son som nästan är lika gammal som Nessie.. Nessa älskade att få besök och tog fram leksaker som hennes syssling kunde leka med.. Dom var nog lite blyga för varandra, men de har inte setts på jättelänge så de känner inte igen varandra..  Nessa blev dock lite rädd för hunden (även om hon tittade väldigt nyfiket på den väldigt mycket) för han lät väldigt mycket när han andades och hon tyckte väl att det lät läskigt..
 
Alvin var hos Johan en stund. Jag la Nessa och hoppades på att  hon skulle sova lite middag. Jag hade tänkt göra det själv, men när hon väl somnade så började jag städa i köket istället.. Så typiskt.. Eller ja, det behövdes ju..  Men sömnen behövs också.. 
 
Jag orkade/ville inte laga mat så jag tänkte att vi skulle försöka ta oss till Burger King. Nessa som inte alls haft någon feber under hela dagen hade fått tillbaka den, så jag bestämde att vi inte skulle ut någon längre stund.. Vi ringde till barnens gudmor som åkte och köpte hamburgare åt oss.. 
 
Strax innan melodifestivalen kom mamma över. Vi kollade på melodifestivalen tillsammans för mamma ville se det och Alvin ville se Samir och Viktor. Jag tyckte faktiskt att vissa bidrag var bra. Jag blev lite förvånad över att jag tyckte det, men så var det. Däremot gillade jag inte riktigt upplägget osv.. Jag ska inte gå på massor om vad jag ogillade med melodifestivalen.. Jag skulle säkert spåra ur för mycket och det är jag alldeles för trött för..
 
Jag fick veta av min kärlek att han inte kommer hem förrän inatt.. Börjar tröttna lite grann på att han får jobba längre vissa lördagar när han jobbar dag.. Han gick runt tio imorse och han är inte hemma än.. Det är inte första gången det här händer.. 
 
Nessa vaknade dessutom vid 2300.. Och hon har inte somnat än.. Så det kommer bli en lång natt igen.. Jag är redan supertrött.. Det är ju tur att det är helg imorgon också.. Jag är sjukt uttråkad av att bara vara hemma och knappt träffa någon, men just nu orkar jag inte så mycket ändå..
Till top