All About Arasen

Will this ever end?

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har varit en lugn dag. Alvin har dock testat mitt tålamod riktigt mycket.. Så pass mycket att jag höjde rösten en hel del och blev arg. Något som jag försöker undvika. Jag tycker inte om att höja rösten, men han bara tjatate och tjatade och tjatade och gav sig inte.. Jag mår redan dåligt som det är med den här förkylningen som aldrig ger sig.
 
Jag avreagerade mig lite på att baka och förbereda dagens mat. Jag bakade scones som jag åt till lunch och jag förberedde pajdegen till dagens mat (tacopaj). Det är så kul att baka när det sker på ren impuls. Åh vad jag önskar att jag kunde göra det oftare. 
 
Alvin åkte bort ett par timmar för att gå på bio och sedan äta på Pinchos med gudmor. Jag vågar knappt säga att det var skönt att få slippa tjatet i ett par timmar, men det var faktiskt skönt. Jag gjorde inte så mycket när han var borta. Nessa använde sina städgrejer och sopade rent vardagsrummet, bäddade ner dockan på spisen och lekte massor. Skönt att se att hon äntligen mår bättre,,
 
Imorgon ska Nessa äntligen till dagis igen. Hon har varit bprta i ungefär två veckor nu. Bortsett från när jag provade att hon skulle gå två dagar förra veckan. Alvin ska till skolan som vanligt imorgon. Jag behöver ringa lite viktiga samtal, men annars ska jag försöka ta det lugnt och vila. Jag behöver bli av med min förkylning. Egentligen skulle jag ha träffat min kontaktperson imorgon. Jag hade verkligen behövt det. Både för att uträtta ärenden, men också för att få umgås med en annan vuxen människa, Men jag orkar inte. Jag är helt slut! 
 
Till top