All About Arasen

You seem to wanna hurt me...

Tankar och sånt Permalink0
Jag börjar bli riktigt trött nu.. Trött på att bara få massa skit hela tiden av olika personer. Trött på att inte bli trodd. Trött på att bli nertryckt.. Trött på att bli ifrågasatt om varenda liten sak jag gör.. Och framförallt trött på att inte bli lyssnad på.. Det är utmattande! 
 
Ikväll kändes det som bägaren rann över. Jag kallades för golddigger, vilket är det sista jag är. Jag förstår inte ens vad personen tänkte på när hen sa det till mig. Det sårade mig något fruktansvärt mycket. Speciellt med tanke på att jag känner personen väl och hen vet att jag inte är sån. 
 
Jag försöker hela tiden se det positiva i alla situationer.. Men när man får så mycket skit kastat på sig jämt av olika personer är det ganska svårt att hålla lågan uppe.. Jag tycker inte om att visa mig nere. Jag tycker inte om att visa mina brister (även om jag är väl medveten om vilka dom är). Och jag tycker verkligen inte om att visa mig svag.. Men jag vet snart inte vad jag ska göra längre..
 
På sista tiden har det varit en del personer som fått mig att må dåligt av olika anledningar. Personer som jag mer eller mindre har behövt träffa och inte kunnat göra mig fri ifrån. Mycket skit har jag tagit och bara försökt förtränga.. Men jag kan inte skjuta bort det längre. Den personen jag pratade med ikväll är den som är svårast att förtränga.. Jag vet att om jag tar åt mig och mår dåligt över sakerna som hen säger till mig så "vinner" hen, men jag är ingen robot. Jag är inte gjord av sten. Ord sårar. Vilket hen inte verkar förstå.. 
 
Jag vet inte vad jag ska göra längre faktiskt. Jag har försökt med precis allt, men ingenting hjälper. Hade jag kunnat säga upp kontakten helt hade jag antagligen gjort det. Men det går inte.. Jag har provat att inte säga något, men till och med det är fel. Jag har börjat dra mig undan, men det hjälper inte alls.. 
 
Jag vet att det finns en stor chans att hen läser detta. Och jag lär få massa skit för det jag skrivit nu. Men jag orkar inte bry mig faktiskt. Hen skulle kunna lägga sin energi på så mycket annat än att försöka få mig må dåligt. Ibland känns det faktiskt som om hen försöker göra mig illa med flit. Jag tror inte att det är så egentligen. Jag tror inte att hen förstår vad hen gör mot mig.. 
 
 
Till top