All About Arasen

Ett besök på min gamla skola

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har jag varit på min gamla skola och ätit lunch. Dom har ju en restaurang som eleverna sköter (med hjälp av lärare såklart). Jag hade helt glömt bort hur billigt det var. Åt tvårätters under 100 kr. Helt sjukt billigt. Men dom får ju inte gå med vinst eller nåt sånt där. 
 
Det var så kul att gå dit. Dom hade gjort om lite sen jag gick där så det såg lite annorlunda ut, men samtidigt ganska likt. Det är väl mest i köken dom har ändrat tror jag. Där har jag hört att det inte alls är likt. Jag såg fyra gamla lärare. Två kände igen mig och hälsade (den ena jobbar inte kvar där längre, men hon var där och åt just idag). En kände inte igen mig och en vet jag inte om han såg mig eller inte (han gillar inte mig så jag vet inte om han ignorerade mig med flit). 
 
Maten var sjukt god och servitrisen vi hade var jätteduktig! Jag hade nog tyckt det i vilket fall som helst eftersom det var min brors flickvän som serverade oss, men hon var faktiskt jätteduktig. Såg när hon gick till de andra borden också. 
 
Förrätt: Blinier med gräddfil, löjrom, röd lök och citron. Väldigt gott. Jag visste inte ens vad Blinier var när jag beställde, men det var boveteplättar.
 
Varmrätt: Lax med pressad potatis, vitvinsås och sparris. OH MY GOSH! Det här var typ den godaste laxen jag har ätit på länge! Den laxen jag åt i stockholm sist kan ju slänga sig i väggen jämfört med denna. Den var inte torr någonstans. Såsen var också jättegod fast jag inte ens brukar gilla vinbaserade såser. Potatisen var också god. Helt perfekt måltid! 
 
Till top