All About Arasen

När det känns som att allt man rör bara blir skit

Borderline/DBT Permalink0
Jag hade rätt i att Nessa var på väg att vakna. Jag fick med andra ord lite sömn inatt.. Inte ens i närheten av så mycket jag behövde.. Jag hade därför tänkt att sova när jag lämnat Nessa på dagis. Idag var första dagen jag inte hade några möten eller annat inbokat. 
 
Eftersom sömnen blev som den blev så försov jag mig. Såklart! Inte så pass mycket att Alvin kom sent eller så till skolan, men tillräckligt för att få en dålig start på dagen. Lagom tills jag skulle gå iväg med Nessa så upptäckte jag att mina nycklar var borta. Som tur var så sov min kärlek här inatt, så jag lånade hans nycklar. Annars hade jag inte kunnat lämna lägenheten och gått med Nessa till dagis. Jag hade ju inte kommit in genom dörren när jag skulle hem igen. 
 
I frustration och ilska letade jag efter nycklarna när jag kom hem. Utan resultat. Så jag började städa. Jag vet att jag använde dom senast igår eftermiddag när jag öppnade ytterdörren, så hemma måste dom liksom vara. Jag har inte gått ut nåt efter det. Jättesur och jättegrinig var jag. Råkade säkert väcka min kärlek ett par gånger när jag dundrade fram, men jag var för arg och irriterad för att bry mig.
 
Det blir sådär. Sådär riktigt skitdåligt när saker byggs på och jag inte hinner andas eller få en paus emellan. Det har varit så mycket möten och skit den här veckan. Det har varit en del på "fritiden" också. Sen den där panikångestattacken och dålig sömn.. När allt sånt slås ihop, ja då blir jag ett riktigt monster. 
 
Man skulle ju kunna tro att jag blev glad när min kärlek hittade mina nycklar. Det blev jag inte. Han gick upp och hittade dom på en halv minut. På ett ställe jag kollat på säkert tjugo gånger om inte mer. Min inre irritation släppte efter att jag fick sova lite middag på eftermiddagen. Jag trodde inte att jag skulle få det eftersom Nessa inte sovit middag på hela veckan, men hon var väl trött efter att ha varit vaken halva natten och inte sovit nåt på dagis. Jag skulle bara lägga mig i soffan och ta det lugnt, men efter att jag märkte att hon sov så tog det bara någon minut innan jag sov. 
 
Kvällen spenderades framför Lets Dance med Alvin. Jag hade tänkt att pyssla lite nu på kvällen, men av någon anledning så blev det inte så. Tiden rann väl iväg utan att jag egentligen gjorde något alls..Nu är jag trött och det börjar väl snart bli dags att sova. Imorgon ser jag fram emot en skön hemmadag.
Till top