All About Arasen

Såpbubblor, kortspel och Cinco de Mayo

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag när jag vaknade fick jag ett sånt där ryck igen och kände att jag ville göra något. Jag ville inte göra nåt själv.. Jag älskar mina barn över allt annat, men att tex bara gå med dom på stan ger inte mig så mycket. Jag ville ha vuxet sällskap också. 
 
Planerna raserades dock innan jag ens hunnit få nej av folk. Nessas pappa var i stan och trodde att det var idag han skulle komma förbi (vi hade egentligen bestämt nästa helg). Så han fick komma över. Han stannade tills Nessa skulle sova och när hon hade sovit klart var det för sent att åka iväg och göra nåt.
 
Vädret var ju otroligt fint och jag ville inte sitta inne hela dagen. Jag kände mig dessutom lite låg för att min kärlek behövde gå tidigare till jobbet idag. Så jag tog med mig ungarna ut. Tanken var att vi skulle blåsa såpbubblor som Nessa fick smälla, men hon var inte helt med på noterna. Hon ville helst bara springa omkring på gräset. Så det gjorde hon medan jag jagade henne och Alvin satt på en filt och blåste sina bubblor. Sen fick hon även gunga en liten stund innan vi gick till affären., Hon tyckte det var superkul att gunga och skrattade både mycket och högt.
 
Alvin hade bestämt tacos idag. Han ville äta det för att fira Cinco de Mayo.. Jag tror att han har berättat säkert sju gånger eller nåt för mig vad det är, men jag kommer ändå inte ihåg exakt. Något om att folket i mexico drev bort fransmännen därifrån eller nåt sånt där. Det hände i alla fall på 1800-talet någon gång. Och det ville Alvin fira med att äta tacos.
 
Vi ringde mormor och frågade om hon ville äta med oss. Det ville hon. När vi precis satte oss ned och skulle äta så upptäckte vi att Prinsessan och grodan började på Disney Channel.. Så vi kollade på den samtidigt. Sen spelade vi lite vänd-tia innan mamma skulle åka hem.  Så dagen slutade ganska bra ändå..
 
 
Till top