All About Arasen

Var det någon som sa KARMA?

Borderline/DBT, Tankar och sånt Permalink0
Minns ni inlägget jag skrev för inte så länge sen om att jag var på möte med en person som jag kände mig kränkt av? Om inte kan ni läsa det HÄR. I alla fall.. Det har tagit lite tid för mig att smälta hela besöket.. Det var en läkare jag träffade. En läkare som skulle skriva ett läkarutlåtande om mig.. 
 
Som jag skrev i förra inlägget kände jag mig oerhört kränkt av honom. Han fick mig att må så fruktasvärt dåligt. Jag var nere i flera dagar efter att jag träffat honom. Han fick mig att tvivla på mig själv, på mitt värde och jag kunde inte alls förstå varför han var så otroligt kall och elak som han var. 
 
Försäkringskassan hade satt den sjätte Mars som sista datum för utlåtandet att komma in. Jag och min god man har ringt till båda försäkringskassan och stället där läkaren sitter för att se om det kommit in, men det hadet det inte gjort. Vi har ringt flera gånger! Vad som händer om utlåtandet är sent kan jag inte svara på.  Men så fick jag äntligen veta igår att utlåtandet skickats.. Den trettonde skickades det.. En vecka försent.. 
 
Idag kunde jag se på mina sidor på försäkringskassan att det kommit in också. Där kan man tydligen välja att läsa sitt läkarutlåtande.. Jag brukar inte göra sånt, men med tanke på hur han behandlade mig så var jag nyfiken på vad han hade skrivit. Så jag läste.. Och tur är väl det! 
 
Läkarutlåtandet var om mig. Det såg jag på en gång. Han har inte förväxlat mig med någon annan.. Däremot så verkar han inte ha lyssnat på mig någonstans. Det stod så mycket felaktig information och jag blev på riktigt förvånad över att man kan slarva så pass mycket. Och hur man kan skriva något som inte ens stämmer? 
 
Jag ringde direkt upp min god man. Hon i sin tur ringdre vidare och sedan ringde hon upp mig igen. Läkaren i fråga jobbar inte längre kvar. Han har tydligen fått för många klagomål på sig. För mig kändes det väldigt skönt. Det blev liksom ett bevis till mig själv att jag inte överreagerade på mötet.. Att han faktiskt behandlade mig fel! 
 
I läkarutlåtandet står bland annat att jag sedan två månader tillbaka är en nybliven mamma. Jag vet inte vad jag har missat, men så vitt jag vet så har jag bara två barn. Varav det yngsta blir 2 i Juni.. År alltså, inte månader.. Det står även "De behandlingsmöjligheter som är indicerade har prövats utan att ge någon förbättring". Det stämmer inte heller! Det jag har blivit erbjuden och gjort har på senare tid fungerat. Men Rom byggdes inte på en dag. Även om vissa saker har fungerat så förändrar det inte allt på en gång. Det gäller att träna upp vissa förmågor och där har jag inte riktigt fått chansen än. 
 
Det tredje och sista felaktiga jag tänkte dela med mig av är nästan det som är mest skrattretande. Jag bröt ihop så totalt inne på hans kontor. Jag sa en del olämpliga saker, grät hysteriskt, hyperventilerade m.m... Ändå skriver han att jag har väl bibehållen impulskontroll och att ingen emotionell instabilitet noteras.. Jag känner mig själv ganska väl efter mina år med DBT. Jag vet när jag är instabil och inte. Och på mötet var jag defenitivt instabil. 
 
Det som händer nu är att jag ska få träffa en ny läkare på tisdag. Jag kan bara hoppas på att hon kommer vara bättre. Det är ingen läkare jag har haft förut, så det känns lite nervöst. Jag har ju inte direkt en bra erfarenhet. Det känns lite jobbigt att behöva dra upp allt igen för en ny människa, men det måste ju ske eftersom läkarutlåtanden som den förra skrev inte stämde. Det var mer än de tre som jag skrev här som var felaktigt.  
 
Jag hoppas bara att försäkringskassan har förståelse och att inget blir knasigt eftersom utlåtandet inte var inne i tid. Men det får jag oroa mig över en annan dag. Nu är jag trött och vill sova. Jag har känt mig dålig hela kvällen. Jag känner mig febrig och yr, men tempen är notmal. Jag pendlar mellan att svettas och ha frossa.. Känner verkligen att jag inte mår bra. Vill bara att förkylningen ska gå över nu.,, Som tur är så sover Nessie hos gudmor i helgen. Jag tänker passa på att Vila, vila och vila! 
 
 
Hade hellre gått hit än till förra läkaren..
 
Till top